Move on tu susah ke ?

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 

 assalamualaikum!

First of all, this entry not for single person. Secondly, this entry also not for those who already met your jodoh after break up. Lol 😜😜

So who is this for ? Untuk gegadis dan bujang yg pertama kali bercinta lepas tu dicurangi, ditipu bulat bulat petak petak dan hidup hidup. Hahaha. Dan juga untuk yang baru putus tk kisah la apa sebab pun dan tengah fasa move on. Hehehe. 

Kita geng gaisss. Hahaha. Nak baca cmne aku boleh jatuh cinta, kau scroll few post before. Yg tajuk dia heartbreak ain't easy. Hehe. 

Usaha sikit, malas sangat la tu! 


Ok aku putus (walaupun tk rasmi) kira bulan 2 la. Kenapa tk rasmi, sebab aku tk pernah tanya si bodoh tu siapa perempuan tu, betul ke dah tunang, betul ke dia mempermainkan aku. Haaaa so aku blah mcmtu je. Sakit dia sebab kita tkthu kebenaran. Tp pada aku, dah terang dia buat aku mcmtu, layak org mcm dia tk hidup. Tp biarlah Allah yang adil maha mengetahui bagi dia balasan. 

Eheh. So nak jadi cerita cmne aku move on, aku remove all the pictures. Our pictures berdua ke bertiga. Habissss semua aku delete. Yg dia bagi gmbr adik ke gmbr kartun ke apa jadah sekali pun dkt whatsapp, aku delete. Kira skrg kalau aku datang jumpa tunang dia, aku tkde bukti lahh. Aku remove all the whatsapp conversations, whatsapp screenshot and even IG conversations, screenshot and yes everything ! IG aku block, fb je tak sebab memang tk friend and rse mcm nak jugak tahu hidup dia. Hahahaha. Inilah langkah langkah pertama untuk move on. 

Tapi masa tu susah jugak nak lupakan, sebab dia akan call no office. Ok tu tk boleh buat apa and email loop aku dalam tu. Sampai la aku found out a way to automatically delete email dr dia. Hahahaha. Dan aku marah² dia sampai dia tak call. Ok settle masalah. 

Tapii tapiii bukan senang eh nak melupakan. Susah gila , bodoh. Siapa tk pernah bercinta dan putus, mesti kau tktau. Sebab aku masih je lg stalk fb dia , IG apa semua walaupun mse stalk tk nampak pape. Hahahaha. 

Sampailah one day aku dapat tau dia tk privatekan IG dan fb. kencang beb aku stalk seminggu dua tiga kali lepas tu hati sedih sendiri. To my friends yang baca ni , sorry girls. Aku bukan nak buat korang nyampah, tp aku sendiri sakit hati. Haaaa good. 

Lepas beberapa bulan tu, aku delete jugak lah gmbr dia dengan makwe dia tu yg aku pernah screenshot dr IG dia. Nak buat apa simpan. Lepas tu, aku terperasan, kalau dkt whatsapp tu media from our past conversation dgn kawan kawan pun ada lg. Ok aku delete. Sebab aku mse tu belek group dengan personal message , aku nampak la media. Aku belek eh , apehal siak ada lg gambar dia dr past convo. So aku deleteeee. Menyampah tau tak. 

Tapi bila rse nak stalk tu aku stalk. Lepas tu sedih. Perasaan dan tindakan bodoh apa ni kan. Ok dapatlah tahu dia jual emas, tunangnya jual mary kay. Dia agent public gold, rajin la siap pergi HQ dkt Penang. Gigih buat marketing dkt IG dan FB, makwe support, share apa dia tulis. Jadah la. 

Lepas tu aku jadi lagi geli , dia belum kahwin nak post pasal org kahwin. Hal ehwal orang kahwin. Ingat tak gambar ikan bilis banyak² berjalan ke arah telur mata tu? Eh otak kau lah bodoh. Lepas tu dia share, pasal nak angkat isteri, kahwin dengan perempuan lagi tua lah, lepas tu share marketing utk emas, tulis pasal mak mertua lah. Elehhhhh sangat. 

Ada satu post ni, aku tahan je nak komen. Sebab dia post quote dugaan bertunang. Banyak la, and one of it is "ex datang balik"  dia ckp tkde lg. Ehhhh kebodohan apa ex nak dtg kat kau balik. Tunang nya pun komen, "nak dia datang ke?" maka mereka pun berbalas komen. Bodoh ha kan. Hahahaha. 

Tapi dah aku rasa tiba masanya aku hentikan gejala bodoh aku ni. Start minggu ni, tiap kali nak bukak IG dia, aku akan cakap kat diri aku, buat apa nak stalk. Find my own happiness in my own way. Jangan dekat dengan bangkai dan sampah sarap. So lets try.sikit je lg. Sebab aku rse dah beberapa kali cuba and I made it! 

Lagipun babi kan haram ! 

Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!