assalamualaikum wahai pengunjung sekalian !! thank youu sudi datang

Tuesday, May 31, 2011

Melantak Di MB Memang Puas .....

assalamualaikum!

wuhuuu...mari melantak ..


hajar dan pinknya.
 bila holiday start,keje aku selain belajar(ewahh...riak!)ialah meronggengkan diri.wuhuu....best dok.lame tak jmpe budak budak nieh.aku nak jmpe diorang pun sebab aku nak tanya kem easy add math...hehe.dan...bergosip!haha :D:D



senyum....tak perlu kata apa apa :)
fish n chips dia sedappp.....nyummm!!!

mlntak coklat dan er......coolblog!


pink comel.nak 10 boleh tak???


huuu...itulah keje kitorang dalam melicinkan poket sendiri.kami memang cekap!tak yah ajar pun tahu dah caranya.hehe (:
menggedik dengan pink.
from left : susi and ??
hehe.before balik lepak lepak kat food court pulak.


coollblog finished...and kami pulang lah wei...

alhamdulillah,it's a great day for me :)

Monday, May 30, 2011

Wanita ... Dirimu Begitu Berharga.

assalamualaikum!

Wanita..... Dahulu dirimu tiada nilainya, Kau ditanam jika rupamu tidak rupawan, Kau dibesarkan jika memiliki raut wajah kecantikan Sebagai pemuas nafsu dan barang dagangan ketika kau dewasa kelak.....
Wanita.....
Diangkat martabatmu ke tahap tertinggi Selepas Islam tersebar Dipertahankan hakmu dan Islam membelamu Dari terus dirosakkan oleh lelaki yang bertuhankan nafsu

Wanita.....
Sebaik-baik wanita adalah wanita solehah Kau dijamin memasuki syurga terlebih dahulu sebelum suamimu, Telah dijanjikan nikmat-nikmat yang baik untukmu Kerana kau menjaga kesucian dan harga dirimu Dan juga cintamu pada Tuhan-Mu
Wanita.....
Kau memiliki kelembutan kelembutanmu mampu menggoncang dunia Kelembutanmu mampu mencairkan dan mendamaikan para lelaki Seperti mana damainya Firaun tatkala ditenangkan oleh Asiah Ketika Musa ingin dibunuh olehnya(Firaun)
Wanita..... Kau tahu dirimu begitu berharga Kau tahu dirimu begitu bernilai Kau juga tahu kesucianmu begitu berharga
TETAPI.....

Mengapa kau berikan mahkotamu bukan pada suamimu Mengapa kau rela menggadaikan maruahmu kerana wang ringgit?
Adakah kau lupa? Wanita adalah yang terbanyak sekali menghuni Neraka Allah!
Adakah kau lupa? Janji ALLAH itu pasti ...

Wanita.....
Mengapa kau berasa takut dan malu Selepas nafsumu dipenuhi Mengapa baru terbit sifat malumu Ketika kau mendapati dirimu telah hamil Hasil perbuatan kejimu dan kemudiannya kau mengambil jalan pintas Menggugurkan kandunganmu,
membunuh anakmu,
membuang bayi kecilmu yang tidak mengerti apa-apa
walaupun zahirnya anak itu adalah hasil di luar pernikahan

namun
...

Ingatlah
Setiap anak yang lahir di dunia ini fitrahnya adalah suci, Ibarat kain putih yang bersih, Ibu bapalah yang akan mencorak anak itu
Tetapi....
Hakikatnya,
Kau membuang zuriatmu, Zuriatmu yang akan mendoakan kesejahteraanmu
ketika kau hidup, dan ketika kau sudah tiada,
Kau membuang zuriatmu di tempat-tempat yang merbahaya, Menjadi santapan kepada haiwan-haiwan liar
yang sentiasa berkeliaran di mana-mana,

Wanita.....
Sedarlah.....
Sedarlah dari mimpi-mimpi yang tidak pasti,
Jangan kau biarkan dirimu disentuh oleh kumbang-kumbang larangan Yang hanya ingin menghirup madumu, Dan meninggalkanmu selepas ia merasa puas
Wanita.... Ingatlah dirimu begitu berharga Biarlah kau dikatakan sombong Asalkan kau tahu mana baik dan buruknya Demi menjaga maruah dirimu Jangan sekali kau serahkan jiwa dan ragamu kepada kekasihmu.... kerana belum tentu ia akan menjadi suamimu....
Wanita.... Ingatlah sang lelaki amat bijak bermain kata-kata
Mereka amat bijak dalam tipu daya Mereka akan berusaha mencapai apa yang mereka hajati Sehingga mereka jemu dengan apa yang telah mereka rasai
Wanita.....
Tidakkah kau sedar semua ini Mengapa kau masih bergembira dengan kekasihmu Tidakkah kau sedar, Dirimu sentiasa dalam pengawasan Tuhan-Mu?
Wanita.....
Sedarlah
Jangan kau mengikut jejak Jahiliyah Hargailah dirimu yang tinggi d sisi islam Hargailah mahkotamu yang sangat berharga Insaflah dengan perbuatan silammu masih belum terlambat untuk segalanya Kerana TuhanMu itu Maha Pengampun, Lagi Maha Mengasihani'
Wanita....
Labuhkanlah cintamu kepada Tuhan-Mu kerna Tuhan-Mu akan lebih mencintaimu
dan Dia akan memberi kepadamu cinta yang sebenar.....

Wanita....
Hiasilah dirimu dan Jagalah peribadimu Semoga dirimu berjaya menjadi wanita yang solehah dan disayangi oleh Tuhan-Mu

15 Anugerah Allah Pada Wanita Yang Tiada Pada Lelaki.

assalamualaikum!


Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. Keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. Lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?

” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah Dan tidak Ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah Dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.

2. Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan DOA keberkatan.

3. Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.

4. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti menyapu lantai di Baitullah ( Kaabah).

5. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membinakan 7 parit di antara dirinya dengan api neraka, jarak di antara parit itu ialah sejauh langit Dan bumi.”

6. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utas benang yang dibuat Dan memadamkan seratus perbuatan jahat.”

7. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas tahta di Hari akhirat.”

8. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang Dan kemudian dibuat pakaian untuk anak-anaknya maka Allah akan mencatit baginya ganjaran sama seperti orang yang memberi makan kepada 1000 orang lapar Dan memberi pakaian kepada 1000 orang yang tidak berpakaian.”

9. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka Dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka Dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat Dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di Mata orang-orang yang memerhatikannya.”

10. Sabda Nabi s.a.w. : ” Ya Fatimah setiap wanita meminyakkan rambut Dan janggut suaminya, memotong misai Dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum kepadanya dari sungai-sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut Dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman-taman syurga Dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka Dan selamatlah IA melintas Titian Shiratul Mustaqim.”

11. Jika suami mengajarkan atau menerangkan kepada isterinya satu masalah agama atau dunia dia akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.

12. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar Dan berjuang ke jalan Allah Dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat Dan bidadari Dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga Dan menunggu kedatangan suaminya dengan menunggang kuda yang diperbuat daripada permata yakut.

13. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Dunia ini adalah perhiasan Dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah.

14. Salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya Dan ringan pula maharnya (mas kahwin).

15. Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya Ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya Ia mentaati perintah tersebut Dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau Dan dirinya. Maksud hadis: Dunia yang paling aku sukai ialah wanita solehah.


terima kasih Encik Luqman Hakim- PENAJA RASMI-

lovenote;mari menjadi wanita solehah kawankawan!jalan ke syurga pun makin senang.InsyaAllah.

Wahai Kaum Adam,Anda Punca Perdana Kaum Hawa Panjang Umur!

assalamualaikum!

Walau marah macam mana kita dekat seseorang itu, kita jangan pernah melupakan 2 kata ajaib iaitu “terima kasih” dan “maaf“Mungkin bagi kalian perkataan ini tidak membawa maksud apa-apa, tapi tahukah kalian bahawa hanya dengan meminta maaf kepada perempuan dengan iklas dapat membantu memanjangkan usianya.

Mengucapkan ‘maaf’ mungkin sangat susah dilafaskan kebanyakkan orang terutama lelaki. Akan tetapi, kajian ilmuwan dari Massachusetts University membuktikan, meminta maaf yang ditujukan pada seorang perempuan boleh meningkatkan kesihatannya terutama jantung.

Perempuan yang mempunyai sifat kelakuan kasar atau menyakitkan dari orang lain boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah yang dapat memacu risiko serangan jantung atau stroke. Namun ketika mendengarkan kata ‘maaf‘ dapat menurunkan tekanan darahnya dan secara automatiknya dapat kembali normal sekitar 20% lebih cepat.


Sebaliknya tekanan darah laki-laki akan 20% lebih lama untuk pulih setelah mendengar permintaan maaf kerana mendapat perlakuan tak tenang. Hal ini menunjukkan seseorang lelaki cenderung bekerja lebih keras setelah mendengar pengakuan bersalah.

Kajian ini dilakukan ilmuwan di University of Massachusetts Medical School di Worcester, AS. Kajian mengukur tekanan di astolik dari 29 orang lelaki dan 59 perempuan.

Tekanan darah yang diukur dalam kajian ini adalah tekanan darah di astolik, iaitu tekanan dalam darah antara detik jantung atau tekanan dalam arteri-arteri ketika jantung istirehat setelah penat 'bekerja'. Jika tekanan terlalu tinggi, ia dapat meningkatkan kemungkinan stroke atau serangan jantung pada orang tersebut.

Jadi,sayangilah pasangan kalian.Jangan lupa berterima kasih dan meminta maaf.

Apa tunggu lagi?Pergi lah cakap kata kata maaf kat partner korang yang tengah merajuk tu.
 terima kasih Mr FB(PENAJA RASMI)

lovenote;nak tukar font lah sekarang.adios amigos!

Salma Juara Mentor 5...HOOYEEAAAHHH....(mari jerit ramai ramai ye org kampung)

assalamualaikum!

hoiyahoi.....uhuk..uhuk...pergh...bersawang.berserabut gila blog nie.awat lah hangpa semua masuk lagi blog tak guna nie,ha?haha.naseb baik sedar diri.kutuk blog sendiri pulak tu.good job^^
the holiday just start.two weeks of holiday.tapi tak boleh dah nak beriang ria mcm org lupa nak mati.kena ingat gak kat buah hati kesayangan,SPM.tak gitu kengkawan sekalian?

huhu.meraban ape jek kau kan.

aku tak pernah nengok Mentor bagai nyh.before this pun aku just dengar jek blogger ni ckp org tu bagus,org sini bagus,mak and adik aku pun dok sebok sokong menyokong nie ha,kan!

finally,kita tahu gak lah kan Salma yang menang!dapat duit,kereta and so on.

kat Salma,jgn lupa share duit tu ngan saya ya.hihi.gedik kau.

aku saja jek update cerita psal Salma nie ha.konon ikut trend.sbb semua org tgh blumba post entri psal dia kan ;)


lovenote; cuti kali nie aku layan lagu jiwang jek kerjanya and aku jumpa gak blog si Fynn Jamal nie ha.