assalamualaikum wahai pengunjung sekalian !! thank youu sudi datang

Thursday, November 12, 2015

A Shopping Travellog To Jalan TAR

                بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


 assalamualaikum!

Alhamdulillah aku dah sampai pun dekat cuti pertengahan semester :) best wehhh inilah yang aku sangat² nantikan. Selama ni dekat dua bulan jugak menanggung perit pedih sakit sana sini. Biasalah last sem sebelum praktikal memang sakit wehhh

So last Saturday I went to Jalan TAR. Kalau aku nak cerita pasal percutian bajet macam tak sesuai sebab tujuan aku dan ops ya bukan aku je bahkan semua orang adalah untuk shopping :) yesssss, shoppingggg beb! Kemahennn murah lagi semuanyaaa.

Aku pergi sana dari Melaka naik bas je turun TBS. Tambang pun murah RM 10 je. Balik pun dari TBS- Melaka RM 10 jugak. Dah sampai TBS amek LRT laluan Sri Petaling@Ampang RM 1.70 stesen Masjid Jamek. Same goes to waktu balik. Amek LRT ke TBS balik RM 1.70 je.  Summary dia camni la ;

Melaka - TBS (RM 10)
LRT TBS - Masjid Jamek (RM 1.70)
Masjid Jamek - TBS (RM 1.70)
TBS - Melaka (RM 10)

TOTAL TRANSPORT : RM 23.40

So aku jalan jalan dengan Kak Maz. Masjid Jamek @ Jalan TAR@ Masjid India ni semua barang murah murah lagi laaa kalau kau beli borong. Memang sangat digalakkan untuk tahan stamina sebab perjalanan dia sangat panjang dan sangat mengujakan heheh. Dan sangat digalakkan datang sini beli borong je baru terasa murah dia.



Haaa ni contoh yang murah ittew. 
Kalau beli dekat kedai kecik² harga mahal gila sampai RM 45
Tapi pape pun memang kena pandai cari. Ni aku jmpe RM 25 je 2XL jenis kain denim. Dia jual borong sekodi RM 200 jeee. Sekodi tu maknanya 20 HELAI - SEKODI.


Dapat harga murah dia cakap sebab bila orang beli banyak² pastu ada colour diorg taknak dalam satu kodi tu. Tu diorg tukar dan pihak kedai jual runcit macam ni je.

Dan bersambung episod dua #travelogueshoptilldrop

Hehehe.



No comments: