assalamualaikum wahai pengunjung sekalian !! thank youu sudi datang

Wednesday, January 7, 2015

rahmat dan kasih sayang Allah terlalu luas

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

 assalamualaikum!
hai everyone :) welcome 2015 and welcome the age of 21 :'(

Allah izinkan aku untuk terus bernafas sehingga ke hari ini. aku masih ada banyak lagi tanggungjawab tidak terlunas. umur pun dah meningkat. ilmu dan amal masih macam umur tadika je lagi. sungguh, rahmat dan kasih sayang Allah terlalu luas.

dapat pergi ceramah dan duduk dekat dalam majlis ilmu adalah rahmat.
dapat kawan kawan yang baik juga rahmat.
yang tak baik juga rahmat.

sebab apa ? Allah tahu apa jua yang terbaik untuk kita.

rasa nak ungkapkan sesuatu, tapi takut :'(

> dengan tanggungjawab kita akan banyak belajar< percayalah !

kita akan belajar meneliti hati manusia. hati manusia ni bukan subjek sebarangan. nak bekerja dengan mereka hatinya perlu diikat rapuh dengan ukhuwah Islamiyyah. 

saatnya mahu rebah, aku ingat janji DIA . 

(2:286)

No comments: