kerana kehidupan itu mengajar aku erti faham dan hadam

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

 assalamualaikum!

so here it is. dah dua minggu jugak balik Melaka. Alhamdulillah, aku balik Melaka dengan keadaan sihat walafiat untuk study dan gerak kerja. InsyaAllah.


aku boleh cakap sem nii memang dah nampak mencabar. cuma sekarang ni aku pegang kepada study no satu tapi dakwah bukan no dua. yang pastinya jugak masa aku tak banyak. nak tak nak aku kena kurangkan jugakkk tidur sem nii bukan kurangkan berat badan je. tak pernah pernah sem sebelum nii first week kerja dah banyak segala. rasa nak nangis je bila bomba koko tu punnn banyak lahaiii kerjanyaa. sabar je la aku nii.


sem lepas punya result berjaya buat aku sendiri down , bukan sikit tapi banyak . hmm walaupun ada certain friends cakap ok tapi aku still tak puas hati hmm.

pergantungan perlu tinggi pada Allah. lantas, usaha aku jugak kena seiring dengan doa aku.

bukan senang nak senang.bukan susah jugak nak susah. dah belajar penat penat sampai sekarang takkan taknak usaha lebih. aim aku biarlah dapat buat master oversea sebab aku nak timba pengalaman luar negara. kenal negara lain, kenal kawan kawan luar negara dan paling penting belajar biah islam dekat luar negara. Master in Business Administration sebelum umur 30 tahun. insyaAllah moga dipermudahkan.


sem nii duduk dengan kakak kakak yang banyak ilmu nii kena timba ilmu lebih lagi. aku tahu aku kena hargai masa yang ada. sebab masa tak banyak. kehidupan mendatang lebih perlukan aku .

Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!