What A Day.....(:

Assalamualaikum...

Hmm....semalam dah start wat kerja sekolah..Memang banyak..tapi,dalam banyak2 pon still sempat curi masa untuk g cc hangout 3 org mcm dulu2.kitorang pon skrg memg da jrg dpt spend time sme2...:'( aku busy dgn hal aku n dyeorg pon sme..law aku free,dyeorg x...bgtulh sbaliknyer...x per2..hari2 jmpe t boring lak an *nak pujuk aty jerk nyh..G Giant beli test pad n pen hitam[utk wat hwk esei Chemistry]...then,cm byase..smbl bjln mulut x hnti bgrk,bcerita,bergosip..heehee:)kitorg memg x leyh jmpe memg akn jd mcm geng BJP[bedah,joyah.peah]ermm..spe tuh??nta,aku pon x knl!!tp Amalina ckp memg ade geng nyh kat TIJB,nta lahh aku mls nk cmpor..Hajar pon memang nak g dobi utk hntr comforter.ahaa..=)skali tgok...da mcm nk lari rumah pon ade..ye lah..dengan beg bsr..tp...awas!!jgn slh fhm taw..ehee...;0..byk bnde yg kitorg borkkn and citer lme2 yg aku ptot tau[ske jd penyibuk tau..x lah..ambil berat..hmm..konon!!kalis lak]..oh..btape ktgglnnyer aku!!hee... (=_=)..cter da basi tp aku bru tau..hmm..cter pe tu??biarlah rahsia..

Balik dr jalan-jalan..aku n Susi singgah rumah Hajar...otw balik,kitorang trsrmpk lak dgn Wan[mmber aku n Hajar mce skolah rndh,Susi skola Tg Puteri]..dr jauh,nmpk cm len..hmm..berubh rupe..tapi..dah dekat bru cm..ahaa... btol lah tu org nyer..mak aihh..jauhnyer bjln dr Kg Melayu hingga Majidi...??ske aty dye lahh..kitorg x amek port..nk jln smpai bndr pon x per..smbg jln lek..at last,smpai gak umah hajar!!oh my..kpnsn aku!!tape,,akhirat lg pns..btol uh!!then kitorg bork n then blik uh aku sggh uma Susi pdhl jam da pkol 6 lbeyh..hmm..cm Susi kater:kw nyh nk myygh jek..x aw mlu ker..perghh..aku wat ala2 nk mrajok..tp kjp jek..aku myggh n mnx tlg dye wat kan hwk math mode aku..yg tjuk f3 aku dah lupe law cgu Fazly cgu math aku mce f3 tau..of coz dye mrh!!hee..soryy yer cgu..seb bek dye tau buat,,thanxz dear :)..ily lahh..

Mlm uh..ta tau nper,,ttbe jek aku pning gler..siang td ok jek cume selesema n batok2 ajer..tade pon pneng cm mlm td..plus,aku muntah2 agy smpai da tade pe yg nk dmunthkn..tp yg tau adek aku jek..aku mnx dye amekkan air oren n panadol..tp x aw lahh..npe still x ley tdo even dekwa dah picitkan kpale..lastly,aku bangun n g tgok cter Noktah Erna..hhmm..nk bgon pon rce cm nk mlayg..tp control..huu..still muntah2 tp try kuatkan diri..then,,tdo even payah..

Hari nyh..aku bgon pg wat keje sikit n sempat jalan2 bukak web cerita cerpen online  n memang best pon..Sebenarnye..aku pernah bercita-cita untuk jadi novelwriter tp,blom berkesempatan n tiap kali mula menulis mesti idea aku tu terbantut..tu yang payah uh..Insya-Allah,suatu ary nanti!!Kalau ada rezeki..hmm..bukan senang nak jadi penulis novel yang baik mcm Fauziah Ashari,penulis Ombak Rindu[khabarnya..novel kedua yang bakal difilemkan selepas karya Ahadiat Akashah-Lagenda Budak Setan(ny pon prnh bce,tp filem aku lom tgok!!)]hmm..siape lg yg terbaik??cth nyer;Dina Najat(Seteguh Kasih Aina Najihah-menyentuh hati n mengajar tentang erti cinta sejati),Damya Hanna(novelis remaja yg selalu wat cerita best gak,antaranya-Sepi Tanpa Cinta),Siti Rosmizah(Andai Itu Takdirnya-mmberi byk pengajaran dan tentang realiti sebuah kehidupan)Ummu Anas(penulis bebas majalah Haluan)..itulah serba sedikit tentang novelis kegemaran yang menjadi pujaan hati..ewahhh...tp,sbnr nyer rmai lg..tp mls lah nk list kan satu2,,hee;)sorryy yerkk..bg aku novelis yang terbaik mmpu menimbulkn rase ingin tahu dlm pembacanya,penggunaan ayat yang baik,dan pengolahan cerita yang mudah difahami..bukan men hentam kromo jek!!Paling penting,penulis yang terbaik mampu memberikan pengetahuan sebanyak mungkin kepada pembacanya melalui karya yang dihasilkan..Mampukah aku??Belum kott.....

Wassalam...

Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!