How Was My 2020 & What I Expect for 2021

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 

 assalamualaikum!

after one year plus wuhuuuu akhirnya aku buat keputusan utk dtg balik ke dunia blogging ni. So how was my 2020 ? Not really awesome sebab Covid 19 ! Since March 2019 our country have implement MCO. Masa tu ingatkan sekejap diam tak diam eh tiga bulan. Lepas tu sambung PKPB, PKPP la apa la. Last last dah hujung tahun. Tak dapat travel till end of the year. Nk rentas negeri pun sempat pergi KL, Melaka, Negeri Sembilan and Selangor je masa bulan 12. Sedihnya :( Dapatlah jumpa Alin, Nurul and kitorg tidur dekat Regalia Residences for our yearly gathering. We planned this year to go to Korea for vacation but seems Covid 19 still living in our community. Hm so sad :(

2020 is the year yg aku celebrate birthday sedih sekali sebab tk gi mana mana. Then kerja, raya and so on semua with restriction. Kita belajar to live with new norm dengan pakai mask and ada social distancing. Oh ya, since 2020 aku jual tudung, handbag and also pakej percutian. Tapi aku rasa takleh la fokus banyak banyak benda so aku decide to keep only one, jual handbag je. Tudung tu pulak aku tak suka HQ susah sgt bagi kerjasama, harini dapat order diorg akan post out barang 3-4 hari kemudian lpstu suka pandang rendah order org. Haih --' 

So aku fokus la menjual handbag secara serious since June 2020 till now. Highest achievement on 2020 bila aku berjaya jual 15 buah handbag on November and also that month ada sorang customer ni beli sampai 5 handbag. So long short story, sebab November Black Friday Sale and aku pulun la promote dekat FB & IG semua. 

Last year 2020 aku berjaya achieve highest total sale for the year among all yg dalam group tu. I learnt that yg aku kena expand business ni on 2021. InsyaAllah :) Tengah dalam fasa merangka dan merancang utk make sure every month aku achieve at least 10 units of handbag/wallet/jam. 

Aku ada 5 azam utk 2021 dan selain dari achieve jualan handbag tu , ada empat lagi iaitu : 

1. Aku nak kuatkan semangat simpan profit handbag aku at least 50% from it. 
So another 30% is gaji and 20% for marketing purpose
2. Aku nak loss weight till I get 50kg dan jadi fit smpai boleh pakai size XXS
3. Tambah amalan sunat cthnya, baca surah al waqiah lepas maghrib, surah yaasin lepas Subuh and Al Mulk before tidur. 
4. Update at least one entry in this blog

Topic dia berkisarkan hidup aku, handbag yg aku jual or loss weight journey. 

InsyaAllah semoga berjaya Ain!

Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!