#bakeryjournal

                                       بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

 assalamualaikum!

So jom sambung. Sekarang aku memang bosan petala kelapan. lepas je am dengan din masuk jobscope aku berubah sikit. Aku kena belajar jaga oven dan make up roti. Din kena buat kek am bancuh roti.

Memula jaga oven banyak sangat was wasnya. Yakin ke tak yakin dah masak. Pastu takut nnt over cooked jadi hanguss la cite dia.tapi memang sepanjang aku jaga oven banyak kali gak hangus hahahah.

Our bonding become more strong. Kena bahan itu benda biasa. Matchmake tu benda yg dibuat main. Hahaha. Kalau rehat I am no more alone. Kiranya rehat apa semua dengan diorg. Bila ada group whatsapp tu uihhh meriah oiii. Tak cukup bahan membahan masa jumpa, dekat group whatsapp bersambung sambung.

Pernah aku tk keluar group pun diorg pelik hahaa. Aku rasa dengan diorg aku rasa selesa to share and perangai lama keluar balik. Perangai terejal masa zaman sekolah.perangai mengulo tu semua. Hahah. Pagi pun dah reti pergi breakfast. Bergurau kasar punya perangai dah muncul balik. Hahahah.

Since diorg jenis gurau kemain lagi , aku layankan je. Tak kisah weh. Sebab aku sejujurnya rindu nak buat perangai mcm tu. I learn a lot from them.

Diorang sudi ajar satu satu apa aku tak tahu. Ingat lagi masa result keluar aku sedih bagai nak rak. The best part, diorg usaha utk aku buat ketawa. Diorg cakap result tu kira ok la. Nak bwk ke mana pointer tu semua ?

Masing masing ada perangai. Kena pandai sesuaikan. Aku kadang kadang berperanan sebagai kakak. Kadang kadang adik. Hahah. Most of them anak bongsu. Even umur dah 18-21, perangai kanak kanak tk hilang lagi. Aku layankan je. Aisyah tu datang gila dia benda bodoh pun aku layankan jee hahah. Am si kuat touching tk habis habis dengan ayat #akuredha. Partner shift petang aku. Fakhrul kalau bosan saja jee buat benda sengal dia. Din ni memang hari hari mintak baling tray. Nak nak kalau aku kerja pagi dengan dia. Ada je benda nak mengusik aku.


Baru kenal, kitorang dah raya pergi rumah terbuka sama sama. Plan itu ini kalau aku berhenti nak g makan steambot semua. Nak baling telur la apa la. Aku standby baju tiga hari. Tapi paling koman diorg buat sapu aku dengan cream cake. The best part aku belajar masa stock take. Kitorang main selfie lepas tu kena marah. En Taufiq division head mintak tlg dept lain. Haaaaaa tu diooo.


Pastu banyak gila shrinkage. Ni semua salah kitorang main2. Masa kerja sini la aku belajar pasal tu semua. Pasal apa itu sales dan kejar sales bagai nak mati. Aku belajar yg semua orang ada rezeki masing masing. Dan aku lebih bersyukur bila aku sedar, rezeki aku lebih baik. Betul la, Allah nak tunjuk senang je. Kita kena perati keadaan sekeliling. Baru tahu kita lebih baik dpd diorang.


Bukan mudah nak survive dalam sepak terajang kehidupan. Dekat dunia luar ada macam macam orang. Ada perkara yang kau memang kena pakai taram je. Jangan mudah kena tipu. Allah. Betul la, selama ni aku tk pernah nampak dunia luar.

Thanks Am, Aisyah, Din, Fakhrul, Kak Ain, Zul.

Moga Allah jaga kesayangan hamba ni . InsyaAllah nnt kita jumpa lagi. Terima kasih sebab menjadi part of my life. Nnt di masa depan insyaAllah aku tk segan utk cerita dekat future husband and future child about you gaisss.


Hari last paling syahdu. Aku tk expect boleh dapat tudung dan jam bunga tu. Jam yg aku dah survey seminggu lalu sebelum berhenti. Allah. Rasa nak nangis bila dapat.

Yang pasti, bila balik Melaka aku akan rindu korang. Tipu la kalau tk nangis sebab rindu. Tipulah kalau tk nangis. Tipu weh tipu. Lepas ni jejak Giant Plentong aku cari korang tauuuu !



Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!