Katil mate gedik.kekadang rasa macam nak bagi pelempang berdas das.

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 

 assalamualaikum!





bajet yuna letteeewww.





okay,amek kau setepek gmbr katil mate aku bagi.sorry lah pieka,aku rembat gmbr kau dekat fb.tkyah nak bajet hot sangat sebab dapat interframe aku punya blog.eh.hhik :D:D
dekat prep aku,ada budak yang gelaran dia hyper.yang dia nie budak prep aku panggil active.sebab dia lagi hyper dari hyper.kira macam superhyper la.

utk tahun 2012,dia dah  jadi senior.dan bakal menghadapi tahun SPM.yeahh,i will pray the best for her .Insya-Allah.ada ke hari tu dia mintak aku ajarkan fizik.oohhh...memang tidak laa.aku bukan taknak ajar,tapi takut laa.aku phm ikut version aku sendiri.karang keluar law entah hape hape tah,kau jugak yang pening.

dia pernah ajar aku add math bhgian log.dia minat math.dia jugak seorang cikgu yang garang.ehh,maaf saya terkutuk anda pulak.tapi,kerana kegarangan dia la on certain soalan log yang dia ajar aku boleh jawab.sejarah tu pun dia minat jugak.pernah la dia mengadu pasal markah sejarah yang rendah.pasal tajuk tajuk sejarah yang still dia tak boleh cover.


kekadang aku rasa dia lagi senior dari aku.sebab apa?sebab bila time aku gelak sakan,time berbual kosong sampai tak hengat dunia yang aku ada SPM actually,bergosip sakan,berjoli joli sakan dengan kawan kawan aku,dia yang ingatkan aku yang aku nie calon SPM 2011.

Masa tu la macam sentap kejap dan baru teregt yang aku nie calon SPM.hewheww.sila jangan ikut budak tak sedar diri nie.tapi,masa tu awal awal tahun la(eh,rasanya smpai akhir tahun)aku buat dek je dengan nasihat dia tuu.bebudak prep aku pun boleh terdiam kejap la kalau dengar dia nie membebel pasal SPM dekat kitorang(okay,ada unsur penambah perisa)


disebabkan kefeelingan tahap gaban pada yuna,sampaikan nama FB pun dia letak Pieka Yuna.hamekk.tapi,macam amazing jugaklah sebab dia sendiri pernah petik gitar depan aku.dan dan dia jugak budak sofbol sekolah aku.untung laa.pernah,masa tu dia wakil pergi Kedah,balik lewat malam .then,dia balik memang la aku rasa suruh satu dorm Hawa tu sambut dia kott.sebab aku dari yang tertidur terus terjaga dengar cerita dia.

tapi,kalau dia dah tidur and dengar aku and the other katil mate tu gelak sakan.for sure,dia akan marah then sambung tidur balik.kekadang dia and other katil mate tu bercerita aku pulak tidur la.tapi,yang bestnya,dia suka bagi kitorang pakai MP3 dia.oopsss...kan dah kantoi kau langgar peraturan.tapi,dia kalau dah dengar MP3 memang tak dengar la orang keliling panggil.sama aje macam aku pun =.=

everyday,soalan dia kat kitorang tak lain tak bukan pasal kak hyper dia.kak hyper belajar ape hari nie kat prep?kak hyper tu,ini,bla...bla...bla...
**siapa hyper?nanti nanti korang kenal jugak.


satu kebolehan yang tak tersangkal lagi,kalau dia bercerita memang sesape pun akan dengar dengan fokus 100 percent.kalau dah bercerita muka beriye.dengan reaksi selamba badaknya.okay,kau memang badak pun.kahkahkah.**sorry,yer gemok!
kalau bercerita memang nak bagi semua orang dengar.volume tak pernah slow.cerita gosip kat asrama pun dia dah tahu dulu kadang kadang.


one thing for sure,semangat dia nak belajar dan bangkit dari kegagalan memang terserlah trang tang tang la.tak macam aku.dia lebih semangat belajar macam dia pulak nak SPM.sanggup stay up dengan kitorang yang budak SPM nie untuk belajar.dolu dolu time aku zaman form 4 a.k.a honeymoon year,memang aku honeymoon habis la.takdenya nampak buku buku nie.**siapa macam nie jugak?


amboiii kau jahh..jangan suka sangat aku puji kau.ada jugak kelemahan dan kekurangan  dia  nie.aku malas nak cerita.buat dosa aku jek bukak aib orang.kalau pahala aku banyak takpe jugak nak cerita keburukan orang.kan?

utk pieka,selamat menghadapi dunia tingkatan 5.dunia yang penuh dengan homework.dunia yang agak stress.dunia yang kadang kadang buat kau rasa nak telan nasi pun tak sempat.teruskan cita cita kau.all the best.semoga berjaya dunia akhirat.Insya-Allah :)




p/s: siapa katil mate lagi sorang tuu?okay..tunggu!!kitorang tidur bertiga.dua katil tiga org,faham?hhe :D:D










Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!