First time dapat pengalaman kerja.not so sweet laa.but it's meaningful bebeh!

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 

 assalamualaikum!


hyee korang yg comel dan cun belaka.oh tak lupa jugak dekat si tampan dan si kacak yg tgh stalk nie.hhe :)


selalunya,org ckp belajar dan kerja adalah dua perkara yg berbeza tetapi memenatkan!
dan org jugak selalu cakap kerja ape pun akan buat kita penat.semua kerja memang akan dapat penat.okay,itu tak dinafikan walau pun kau hanya seorang pekerja lepasan spm apatah lagi pengarah syarikat .





semalam,hari first day budak budak sekolah.fyi,mak mintak aku tlg dia dekat tadika tempat dia kerja.aku pun setuju aje la.memandangkan aku memang jobless.dari tidur aje kat rumah,better aku follow je,kan?dapat lah sikit pahala,ececehh ;)




i thought it was easy.but you are wrong bebeh!!huaaa.totally wrong if you think taking care of 5 years old child is easy.lagi susah tau tak!rasa mcam mak aku tu memang penyabar giloo lah orangnya.bukan setahun dua okay dia buat kerja nie,tapi dah 10 tahun!bukan sorang dua yang dia kena jaga,tapi almost 30 kott.hhuu.


aku baru first day pun dah rasa macam ape jek.sanggup aku pakai earphone and bukak volume sekuat kuat mungkin untuk mengelakkan diri daripada mendengar budak budak nie melalak sakan.sia sia aje kena marah sebab tak dengar bila dipanggil *jgn tiru perlakuan ini* 


aku tak suka dengar budak budak menangis.aku tak pandai pujuk.aku ngan siblings aku yg lain semua umur lebih kurang aje laa.jangan tanya pengalaman aku jaga adik kecik.memang zero!that's why aku pening bila dengar diorang menangis sebab aku tak pernah alaminya kat rumah aku.aku suka budak budak time diorang tak nangis je.(ikhlaskan pengakuan aku nie?)




first day kott bebudak 5/6 tahun nie pergi sekolah.mungkin rasa takut la kan ><
ade gak yang terlebih excited.yang aktif dari pagi smpai tengah hari pun ada.tak heran laa.ligat sana sini kau diorang.mentang mentang la jumpe member baru.yg kelakarnya,ada yang habis nangis terus ligat seligatnya.hhik :D:D habis satu tadika dia geledah.siap flashcard tu semua sekali ada yg nak bawak balik.ye la,kat rumah mana ada semua tu :)


habis je sesi,aku rasa macam nak pengsan!okay,fine!semalam memang aku dah pengsan pun.balik je rumah aku balun tidur.nampaknya,mengajar budak budak kecik memang takkan ada punya la dalam list cita cita aku.hee ;)


today,i refused my mom's invitation . but as for tomorrow,i'll accept it.kind of help to her.so,do pray for me that i'll get the patience .


mak aku cakap,mase tadika aku and the other siblings tak nangis pun.wekwek :P that's mean i'm a little girl with a strong heart.*bangga sekejap* .adiosa!






peace yoo!
kecik kecik dah pandai posing yee,kiki :)











Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!