Susahnya Nak Buat Dia...

Assalamualaikum.


hye,aku mengupdate lagi. (eh ape nyh bhse rojak?) ske aty aku lah.aku yg tulis.bkn kw yg bce tlg tuliskan.hehe.sorry yer.jgn mrh.nanti kne jual taw.nak jual kat mner??lelong kat kdai or cmpk tepi jln bg pengemis mkn.stop it!stop the nonsense ayien syg.haha.ary nyh aku story psl smlm.eh ape plak la kan yg jadi semalam?nothing.aku tak g mner2 pon since keadaaan pon tak izinkan.hujan lah.lebat gler smlm tau awak awak semua.lebih baik saya tidur dengan nyenyak gler.hehe.ksukaan mase lapang tu kan.that's all.eh takkan tu aje cternyer??lek luhh..ade lagi.let's scroll down bebeh.









wait.....loading....here it is!










haa.actually.nak cter ape yg jadi kat FB semalam.ttbe ade sorg mmbe akuh *maaf nme mnjadi rhsie.tp klaw kw bce cik xx oi.jgn bgga yer aku bwat entri nyh.*dye tye situasi zina hati tu mcmner yg nak di atasi.haishh.aku rce soklan nyh memg lah tersgt sush coz bukn calang calang org yg blh jwb sokln nyh.aku pye ilmu pon taklah tggi mner.so,aku gne ayat yg memg sgguh rgks.seboleh mgkin lh utk anda anda semua fhm yer.

zina hati.law korg nak tau.zina hati tu:


Sabda Rasulullah…
“Zina mata dengan melihat, kedua telinga zinanya mendengar, lidah zinanya bercakap, tangan zinanya berpegangan, kaki zinanya melangkah dan hati zinanya dgn berhasrat, membayangi,dan berharap. Semua itu dibenarkan (direalisasi) oleh kemaluan.” (HR Bukhari).




so,fhm tak?actually,menurut kfhmn aku yg  kwn aku prnh smpaikn.dye kter zina hati tu mcm kter mnt seseorg.then tu nmnyer zina  hati.then.myayangi seseorg yg brlainn jntina jugak zina hati.dye kater jugak even kiter mnt jek dr jauh stiill zina hati.tapi,mcmner nak atsi zina hati?memg pyh.prasaan bkn blh diubh2.tu smue kuase allah.aku sndiri prnh mghadapinyer.once aku ckp aku tak ske dye agy,tapi kelibat dye maseh aku prhatikan,ape dye pye detail dlm kotak memory tergam kuat.aduhai,memg sush .tp kena lah kuat usaha lah kan utk sgkrkan smue tu.jujur diakui sgt mudh utk berckp tp amat pyh merealisasiknnyer.jadi,pada sesape yg tgh gak berusaha.trosknlah.jgn prnh putus asa.



nota kaki: aku tak pndai sgt bab bab ny.tp skdar myalurkan ape yg aku tau tu blh lah.

Comments

Popular posts from this blog

Aku Pergi Wedding Orang India Dekat Temple

Enam Tips Sebelum Pindah Kerja Yang Kau Kena Fikir

Tak Payah Tunggu JADI PERFECT Untuk Tegur Orang Lain :) Manusia Memang TAK PERFECT!